onsdag 9 mars 2011

Tårtkalas och sånt.

Jodå, nu har det hänt igen. Det gör ju det en gång om året vare sig man vill eller inte. Vadå? Jo, man fyller år. När man kommit över "the hill" så är det väl inte så mycket att hänga i julgranen , det där med årfyllandet. För min del blev den här gången en historia på tre senare fyra familjemedlemmar vilket i mina ögon är mer än tillräkligt. Jag hade väl inte tänkt att jag skulle bli grattad alls men det skulle visa sig vara helt fel. Det började redan i morse med presenter till morgonfikat. Redan då fick man känna sig lite speciell denna dag. Sedan fortsatte det med "grattisar" på facebook mer eller mindre hela dan. Facebook är förresten nåt som jag är rätt så grön på. Kul media, särskilt idag, he he !...:-) Väl hemkommen från jobbet så har gumman fixat en av mina favoriter, nämligen Ugnstekt lax med allt som hör till med såser och sånt. Mums ! Sedan säger hon att det kommer nog ingen så vi får fika med rulltårta vilket jag tycker är helt okej men ack vad fel jag hade. Jodå, nog blev det fika med goda bullar, kakor och nämnda rulltåprta men då kommer frun glidande från köket med nåt som med mina mått mätt är nära nog himmelskt. Nämligen min favorit-tårta med marsipan och allt inklusive inskription. Det enda som man kunde klaga på var väl att jag borde fått veta detta i ett tidigare stadium så att jag fått en möjlighet att planera matintaget då jag var alldeles för mätt för nämnda tårta. Ändå måsta jag här passa på att tacka min fru och övriga inblandade för detta uppvaktande. Kram på er! En tanke slog mig att ju äldre man blir desto mer uppskattar man såna här saker. Det är väl bara att erkänna att man är väl inte så jä--la cool längre.  Simma lugnt så hörs vi igen!   Uffe   

1 kommentar:

  1. Fel, frugan kom glidande från matkällaren i nedervåningen!

    SvaraRadera